De hoofdpersoon uit Puccini’s wereldberoemde opera eist haar eigen verhaal op.
Madame Butterfly is al ruim een eeuw een hoogstandje uit de operageschiedenis. Maar wat vertelt Puccini’s muzikale meesterwerk, dat zich afspeelt in Japan, ons eigenlijk? Na het overweldigende succes van De Bananengeneratie zet regisseur Char Li Chung een nieuwe stap in de Aziatische representatie in de Nederlandse theaters en maakt een radicale, eigentijdse theaterbewerking van de Italiaanse tragedie. In zijn Madame Butterfly komt het hoofdpersonage, de Japanse geisha Cio-Cio-San (Butterfly), zelf aan het woord. Het werd hoog tijd.
Met Cystine Carreon als Cio-Cio-San.
En Kok-Hwa Lie, Nhung Dam, Charlotte Ha, Mei Ling Wan-Im en Lulu Streefkerk.
Meer achtergrond bij deze voorstelling? Luister dan de podcast.
Madame Butterfly van Theater Oostpool is geen bewerking van de opera, maar een reactie óp de opera. Wat betekent dat? Waarom wilde regisseur Char Li Chung geen bewerking maken? En wat zijn de gevolgen van het succes van de opera voor de Aziatische Nederlanders van vandaag? Podcastmaker Vinny Tailor gaat voor Madame Butterfly in gesprek met regisseur Char Li Chung en Hui-Hui Pan, oprichter van Pan Asian Collective. Samen bespreken zij de problematiek van de opera, de stereotypen van Aziatische Nederlanders in de media, en het belang van representatie.
Als je tijdens jouw bezoek assistentie nodig hebt, dan helpt het theater jou graag. Neem hiervoor telefonisch of per mail contact op met het theater.
Zwolle - De Spiegel
dinsdag 13 mei 2025 om 20:00 uur
Reserveer je kaarten online of telefonisch bij het theater.
Bestel je online op de website van het theater? Kies in het bestelproces voor tickets waar 'Audiodescriptie' bij staat.
Wil je vooraan zitten? Voor Komt het Zien! zijn plaatsen vooraan gereserveerd. Deze kunnen alleen telefonisch worden geboekt. Vermeld er duidelijk bij dat je tickets met audiodescriptie door de blindentolk wilt boeken.
Theaterkassa: 038 845 07 77
Komt het Zien! is bij deze voorstellingen van Madame Butterfly: